ABD Dışişleri Bakanlığı ile Türkiye’deki Diplomatik Temsilciliği’nin 2 ülke toplumuna ortak fayda sağlamak amacıyla inovasyon ve teknolojiyi geliştiren projelerinden biri olan Games for Change Eğitim Programı, geçtiğimiz günlerde İstanbul’daki okullarda tanıtıldı. ABD’deki okullarda ve müzelerde yapılan eğitim uygulamalarını eğitimcilere aktarmak üzere İstanbul’a gelen programın Direktörü Arana Shapiro, video oyunlarının eğitim ve sosyal etki amaçlı olarak kullanılması konusunda değerli bilgiler verdi. Shapiro’ya oyun temelli öğrenme metotlarını ve yararlarını sordum:
YETİŞKİNLERE DE UYGUN
- Oyun temelli öğrenme nedir?
Oyun temelli öğrenme, birtasarımın geleneksel öğrenme ortamında kullanılmasıdır. İyi bir oyun, insanı oyun ortamına o kadar etkili biçimde çeker ki, zaman, mekan ve sorumluluklardan oluşan gerçek dünya kısa süreliğine kaybolur. Oyun tasarımcıları muhteşem bir etkileşim alanı yaratır. Oyunlar; öğrencileri sorgu ve geri bildirim temelli, karmaşık sorun alanlarına sokabiliyor. Bu alana bir kez girdikten sonra da öğrenci süreç boyunca aktif olarak derin öğrenmeyle meşgul oluyor, sorunlara yaratıcı çözümler getiriyor ve dayanıklılığınıartıyor.
- En uygun yaş grubu hangisi?
Aslında tüm yaş gruplarına hatta yetişkinlere bile uygun. Ama Games for Change olarak, ortaokul ve lise öğrencilerine odaklanıyoruz. Çünkü bu dönem, en azından ABD’de öğrencilerin etkileşimi bırakma eğilimi gösterdiği bir dönem oluyor. Üstelik katılımı bir kere bıraktılar mı onları tekrar okulla etkileşime geçmeye sevk etmek çok zor. Daha küçük öğrencilerde ise oyun oynama sınıfta değer gören bir durum. Ama çocuklar büyüdükçe oynama eğilimi kaybolmaya başlıyor.
- Faydaları neler?
Oyun oynamak ve oyun tasarımıyla uğraşmak, sistemsel düşünme, yaratıcı sorun çözme, işbirliği, empati ve yenilikçilik gibi 21’inci yüzyıl becerilerinin geliştirilmesinde kullanılabilir. Oyunları, oyun tabanlı öğrenmeyi ve oyun tasarımını sınıfta kullanarak, öğrencilerin güçlü sistemsel düşünme ve tasarım becerileri geliştirmelerine olanak sağlamış oluyoruz. Öğrenciler teori geliştirme, bu teorileri test etme ve diğer oyunculardan anında geri bildirim alma şansına sahip oluyorlar. Ayrıca, başkalarına etkili ve doğrudan bir şekilde nasıl geri bildirimde bulunacaklarını öğreniyorlar. Oyunlar ve oyun tasarımı, başarısızlığı güvenli bir şekilde deneyimlemek için de mükemmel birer alan. Bir oyun oynarken ilerlemenin tek yolu hata yapıp hatandan ders çıkarmaktır.
Gönder